Denna nyhet är skriven innan Sverige fick en ny spelreglering. För att se aktuella bonusar se vår recension av Betsson.
Måns Zelmerlöw blir nu kollega med Sarah Sjöström så tillvida att de båda är reklamprofiler för det stora spelbolaget Betsson. Nyligen tecknade Måns ett avtal som innebär ett långsiktigt samarbete mellan den svenska tv-profilen och spelbolaget. Sedan tidigare har den nu 31-åriga artisten samarbetat med Betsson på olika sätt, men man släpper nu en ny reklamfilm och troligtvis kommer Måns Zelmerlöw att exponeras mycket mer i samband med Betssons marknadsföringskampanjer. Man kallar rollen för ambassadör, som är ett finare ord för att man mot betalning gör marknadsföring för företaget.
– Jag har hittills haft otroligt kul när vi samarbetat. Jag har tagit simmärken, lärt Sarah Sjöström dansa och specialskrivit en låt som jag är otroligt stolt över. Så när jag fick frågan om att bli Betssons nya ambassadör tackade jag ja direkt. Jag älskar utmaningar så tävlingsmänniskan i mig ser fram emot att se vad vi ska hitta på ihop framöver, säger Måns Zelmerlöw, i en kommentar.
I den första reklamfilmen där Zelmerlöw medverkar parkerar han sin bil utanför ett flott casino. Han är uppklädd och ser mycket stilig ut. När han kommer fram till spelbordet inne på casinot rafsar han dock åt sig alla kort och tror att det handlar om kortspelet 'finns i sjön'. Med denna reklam vill Betsson sända budskapet att man "inte behöver vara expert för att vinna".
Måns Zelmerlöw spelar Blackjack - eller?
Vi diggar den nya trenden med kända profiler som medverkar i casinons reklamfilmer. Troligtvis är alla - som vi - trötta på att höra Starburst's plingande i varenda tv-reklam. Därför är det uppfriskande att se att man tänker utanför boxen. Vi ser således fram emot vad samarbetet mellan Betsson och Zelmerlöw mer kommer att mynna ut i.