De vanligaste problemen

Krångliga bonusregler, nekade eller långsamma uttag... Ja, ibland är det svårt att ens registrera sig. Vi tar en närmare titt på de vanligaste problemen i denna artikel.

Vårt mål är att höja standarden för casinomarknaden genom att leverera data från över 1 600 riktiga användartester (ett ständigt ökande antal), i kombination med spelaromdömen från källor som Trustpilot och andra källor.

För närvarande har vi registrerat oss på över 100 casinon, gjort över 500 uttag, genomfört omkring 500 hastighetstester genom att spela deras spel, och loggat omkring 600 svarstider för både livechatt och e-postsupport. Under dessa test har vi varit med om det mesta inom online casinon - även problemen.

Annonsinformation

Problem vid registrering

Har du stött på problem redan innan du kunnat logga in och spela? Vår registreringsguide hjälper dig. Kan du fortfarande inte registrera dig? Då kan det bero på att du redan har ett konto hos ett annat casino under samma licens.

Kontakta kundtjänst så kommer de att hjälpa dig med att skapa ett konto.

Konto hos fler än ett casino under samma licens

Ibland kan detta vara problemet, något vi själva varit med om när vi till exempel testade Bwin, Ninja Casino och Partypoker. Samtliga låg under ElectraWorks Limited och de tillåter endast ett aktivt konto per spelare på något av deras casinon. 

Lösningen var i vårt fall väldigt enkel:

  1. Vi kontaktade kundsupporten angående varför vi inte kunde registrera oss.
  2. De hjälpte oss med att stänga det aktiva kontot och öppna ett nytt. 

Långsamt eller nekat uttag

Tar uttaget lång tid så rekommenderar vi vår guide för långsamma uttag.

Här nedanför kommer vi ta upp möjliga anledningar till varför ditt uttag kan ha nekats.

  • Ej mött bonuskraven:
    Om du spelat med en bonus och inte bonusreglerna följts kan casinot neka ditt uttag. Det kan gälla allt från tidsgränser till omsättningskrav. Därför är det viktigt att läsa dessa regler noggrant.
  • Inte mött omsättningskravet:
    Ofta har onlinecasinon ett omsättningskrav på din första insättning, även utan att du accepterat en bonus. Har du inte mött detta krav kommer ditt uttag att nekas.
  • Fel uttagsmetod:
    Vanligen krävs det att samma metod används för både insättning och uttag. Några få casinon erbjuder inte ens samma metoder för uttag och insättning, det är dock mer sällsynt. I dessa fall kan man bli tvungen att kontakta kundsupporten om hjälp. 
  • Under minimumkrav för uttag:
    Har du inte ett tillräckligt saldo för att möta kraven kommer ditt uttag nekas. Denna minimumsumma kan även skilja mellan uttagsmetoder.
  • För högt belopp:
    I onlinecasinots regler och villkor finns det ofta en maxgräns för uttag. Överskrids denna gräns kommer ditt uttag även då att nekas. Vi har en guide kring regler och villkor, om du vill ha hjälp att själv förstå dessa regler som ofta är krångliga.
  • Uttagsguide:
    Vår uttagsguide visar dig de vanligaste typerna av uttag om du vill veta mer om det. 

Problem med uttag vi själva upplevt

Vi har gjort över 600 uttag i samband med våra recensioner och det har inte alltid gått felfritt.

Här kommer några av problemen vi stött på och våra lösningar: 

Insättningsmetoden finns ej för uttag

Bet365 gav oss ett praktexempel på detta problem. Metoden vi använde för att göra vår insättning fanns inte tillgänglig för uttag och den enda metoden som då vart tillgänglig för oss hade en dubbelt så hög mingräns för uttag än någon annan metod!  

Efter det besöket lärde vi oss hur viktigt det faktiskt är att läsa på om casinots min- och maxgränser för insättningar och uttaginnan man gör sin insättning.

  • Lösningen: kontakta kundtjänsten

Problemet löste sig faktiskt genom att kontakta kundtjänsten. Där fick vi hjälp att genomföra vårt uttag, trots att vi låg under mingränsen.

Det bör nämnas att vi faktiskt olyckligt nog gjort samma misstag två gånger... Och första gången fick vi inte denna hjälp. Men det är värt att försöka!

Meddelande om avbrutet uttag i skräppost

Vi väntade in ett uttag från Ninja Casino och när det tagit lite väl länge så frågade vi supporten. Då visade det sig attuttaget hade avbrutitsoch meddelandet om detta hade gått till vår skröppost. 

Problemet var att vi använt en annan metod för uttag än för insättning. När vi använda rätt metod så kom våra pengar utan problem.

Summering: 

Har du problem med ditt uttag, kontakta supporten och ha tålamod. 

Hittar ej support

Oftast är det lätt att hitta supporten men ibland känns det faktiskt som att de inte vill att man ska hitta dem. Tips från våra recensörer är att trycka CTRL+F och söka efter 'hjälp', 'kontakt', 'kundtjänst' eller 'support'.  

Mer specifik information kring ett casinons kundtjänst hittar du i våra recensioner. Där listar vi vilka typer av support som finns, vart man hittar dem och hur snabbt de svarar. 

Ibland finns supporten att finna via en länk längst ner på hemsidan, så som hos Paf och Happy Casino.

Paf och Happy Casino support

Oftast hittar man även supporten via menyn/din profil, så som hos Momang Casino på bilderna nedanför. 

  • Klicka på din profil
  • scrolla ner och klicka på kundservice
Momang support del 1
  • Under Momangs FAQ finns knappen ’Kontakta oss’
  • Klicka där för att se samtliga sätt att kontakta support
Momang support del 2

Om KYC nekas

Lagarna om KYC (Know Your Customer) är obligatoriska I Sverige och genomförs för att indentifiera spelarna. Detta hjälper bl.a att förhindra minderåriga från att spela online, eller att en spelare använder någon annans personuppgifter.

Men processen är inte alltid den enklaste. Har du problem med KYC finns vårverifieringsguide för KYC som hjälper dig få till det på första försöket.  

Innehållsansvarig

En speltok från Västmanland som har arbetat med olika former av content sen 2020. Jag älskar mitt jobb & hoppas att om jag har kul när jag skriver, då har du kul när du läser!

Senast uppdaterad: 25 sep 2024