Vårt mål är att höja standarden för casinomarknaden genom att leverera data från över 1 600 riktiga användartester (ett ständigt ökande antal), i kombination med spelaromdömen från källor som Trustpilot och andra källor.
För närvarande har vi registrerat oss på över 100 casinon, gjort över 500 uttag, genomfört omkring 500 hastighetstester genom att spela deras spel, och loggat omkring 600 svarstider för både livechatt och e-postsupport. Under dessa test har vi varit med om det mesta inom online casinon - även problemen.
Har du stött på problem redan innan du kunnat logga in och spela? Vår registreringsguide hjälper dig. Kan du fortfarande inte registrera dig? Då kan det bero på att du redan har ett konto hos ett annat casino under samma licens.
Kontakta kundtjänst så kommer de att hjälpa dig med att skapa ett konto.
Ibland kan detta vara problemet, något vi själva varit med om när vi till exempel testade Bwin, Ninja Casino och Partypoker. Samtliga låg under ElectraWorks Limited och de tillåter endast ett aktivt konto per spelare på något av deras casinon.
Lösningen var i vårt fall väldigt enkel:
Tar uttaget lång tid så rekommenderar vi vår guide för långsamma uttag.
Här nedanför kommer vi ta upp möjliga anledningar till varför ditt uttag kan ha nekats.
Vi har gjort över 600 uttag i samband med våra recensioner och det har inte alltid gått felfritt.
Här kommer några av problemen vi stött på och våra lösningar:
Bet365 gav oss ett praktexempel på detta problem. Metoden vi använde för att göra vår insättning fanns inte tillgänglig för uttag och den enda metoden som då vart tillgänglig för oss hade en dubbelt så hög mingräns för uttag än någon annan metod!
Efter det besöket lärde vi oss hur viktigt det faktiskt är att läsa på om casinots min- och maxgränser för insättningar och uttaginnan man gör sin insättning.
Problemet löste sig faktiskt genom att kontakta kundtjänsten. Där fick vi hjälp att genomföra vårt uttag, trots att vi låg under mingränsen.
Det bör nämnas att vi faktiskt olyckligt nog gjort samma misstag två gånger... Och första gången fick vi inte denna hjälp. Men det är värt att försöka!
Vi väntade in ett uttag från Ninja Casino och när det tagit lite väl länge så frågade vi supporten. Då visade det sig attuttaget hade avbrutitsoch meddelandet om detta hade gått till vår skröppost.
Problemet var att vi använt en annan metod för uttag än för insättning. När vi använda rätt metod så kom våra pengar utan problem.
Summering:
Har du problem med ditt uttag, kontakta supporten och ha tålamod.
Oftast är det lätt att hitta supporten men ibland känns det faktiskt som att de inte vill att man ska hitta dem. Tips från våra recensörer är att trycka CTRL+F och söka efter 'hjälp', 'kontakt', 'kundtjänst' eller 'support'.
Mer specifik information kring ett casinons kundtjänst hittar du i våra recensioner. Där listar vi vilka typer av support som finns, vart man hittar dem och hur snabbt de svarar.
Ibland finns supporten att finna via en länk längst ner på hemsidan, så som hos Paf och Happy Casino.
Oftast hittar man även supporten via menyn/din profil, så som hos Momang Casino på bilderna nedanför.
Lagarna om KYC (Know Your Customer) är obligatoriska I Sverige och genomförs för att indentifiera spelarna. Detta hjälper bl.a att förhindra minderåriga från att spela online, eller att en spelare använder någon annans personuppgifter.
Men processen är inte alltid den enklaste. Har du problem med KYC finns vårverifieringsguide för KYC som hjälper dig få till det på första försöket.