Denna nyhet är skriven innan Sverige fick en ny spelreglering.
NetEnt gick i veckan ut med en ny satsning under namnet "The Challenge" som inbegriper en webbserie på YouTube med ett annorlunda fokus än vad vi är vana vid. För denna gången handlar det nämligen inte om något specifikt casinospel - utan om att promota sig själva som arbetsgivare. De vill helt enkelt att alla ske få ta del av NetEnts kultur och om spelindustrin. Men för att spetsa till det så handlar det inte om en vanlig dag på jobbet, utan om fyra utvalda anställda som ska få bestiga ett berg helt utan erfarenhet - och deras resa dit. Spelutvecklaren NetEnt vill med denna utmanande resa sätta sin kultur och värderingar på prov.
The Challenge är en webbserie uppdelad i flera olika delar. Alla avsnitt har ännu inte släppts - men du kan spana in det första avsnittet nedan.
NetEnt är den största spelutvecklaren för spel till nätcasinon med 32 % av spelmarknaden och 50 000 transaktioner (snurr på slots) per minut. De släpper numera spel i stora samarbeten med filmstudios och musikartiser. Företaget har idag över 200 anställda i flera länder i världen.