Battle of Malta är ett stort pokerevent som är tillbaka år 2019 för roliga sidoevent och en miljon euro i huvudeventet. Nu är det dags att kvala in till det populära pokereventet som får fler och fler följare varje år. Battle of Malta går av stapeln den 15:e oktober och det vill pokerfantaster inte missa!
Malta är en huvudmetropol för Europas casinon, spelutvecklare och pokerevent. Varje år hålls numera Battle of Malta, en stor pokerturnering som samlar världens bästa pokerspelare på en och samma plats. Det krävs dock inte en viss typ av erfarenhet, utan man måste kvalificera sig genom satelliter. Dessa hittar man bland annat hos NordicBet.
Pokerscenen i Malta är bred och höstens Battle of Malta är ett fantastiskt tillägg. Pokerturneringen garanterar en prispott på en miljon euro i huvudeventet. Dessutom finns det en rad olika sidoevent som håller alla deltagare på tårna. Delta i den prestigefyllda pokertävlingen genom att kvala eller köpa dig in via NordicBet.
Tävlingen anordnas av Microgaming Poker Network Poker Tour (MPNPT) vilka NordicBet är platinum operatör till. Det betyder att alla spelare hos NordicBet får tillgång till VIP-rummet, VIP-festerna och automatiskt är med i två speciella sidotävlingar, kallade MPNPT Last Longer och Team NordicBet sidoevent Personal Bounty-Hunt. Det finns alltså fördelar med att kvala sig in via Nordicbet!Så här går kvalet till:
Ifall du tar dig in i turneringen via NordicBet, får man inte bara tillgång till VIPen eller de unika sidoeventen. Dessutom vinner man ett Spelarpaket och det fixar allt till er resa. Spelare kan alltså bara koppla av, fokusera på spelet och NordicBet tar hand om allt det andra. Det här ingår:
Läs fullständiga regler för kvalet och Battle of Malta på NordicBets hemsida. Exempelvis finns krav på att vinnare av spelarpaketet måste signera en media fullmakt, måste ta med giltig legitimation, vara fyllda 18 år förutom maltesiska spelare som måste vara 25 år och kunna registrera sig på Casino Malta. NordicBet kan när som helst ändra reglerna och detaljerna i den här kampanjen.