Vi är stolta att presentera vinnarna i den första upplagan av CasinoFeber Awards, som baseras på en riksrepresentativ marknadsundersökning bland svenskar. Detta är den första svenska utmärkelsen av detta slag.
Frågan “Vilka av dessa casinosajter har du hört talas om?” ställdes till tre olika målgrupper: Aktiva, Potentiella samt Tidigare spelare. 1 052 personer svarade.
Det finns många priser och utmärkelser att vinna i casinobranschen, men aldrig tidigare har det svenska folket fått rösta fram de vinnande casinona till dessa utmärkelser - förens nu!
LeoVegas lyckades kamma hem vinsten bland samtliga målgrupper med ett imponerande resultat på 79% kännedom!
Frågan som ställdes: “Vilka av dessa casinosajter har du hört talas om?”
Grafen för aktiva spelare är jämnt fallande med LeoVegas i toppen.
Grafen från potentiella spelare har två stora hack. 21% skiljer mellan plats 6 och 7. Maria Casino med 75% på plats 6, och MrVegas och CasinoStugan på plats 7 med 54% vardera.
Det är även ett relativt stort gap mellan plats 10 och 11. Hajper med 51% och Snabbare med 39%.
Hos de tidigare spelarna ser vi tydligt samma hopp mellan plats 6 och plats 7 som vi ser hos potentiella spelare. Däremot är det relativt jämnt fallande efter detta.
Här finns den fulla rapporten som denna statistik bygger på - CasinoTempen 2022
Det är en markant minskning mellan plats 6 och 7 i målgrupperna Potentiella och Tidigare spelare. Placeringarna 1-6 är jämna, för att sedan göra en rejäl minskning på över 20% hos potentiella spelare och 17% hos tidigare spelare.
Bland aktiva spelare är det desto jämnare och man ser inget större hopp utan listan minskar gradvis.
Casinona som är i toppen är desamma för alla tre målgrupper. Bortsett från den ihållande första platsen så skiljer det några placeringar mellan de olika målgrupperna.
LeoVegas har synts mycket i media som exempelvis i TV och tidningar. Dock är det flertalet andra casinon som har eller har haft liknande exponering, utan att ha fastnat lika väl hos det svenska folket. Vad kan då detta bero på?
Vi vet såklart inte exakt vad som står bakom framgångskonceptet, men vi har några teorier:
Kvalitet: Först och främst vill vi lyfta att LeoVegas är ett bra casino och som historiskt vunnit flertalet internationella utmärkelser. Detta bidrar till att de personer som har testa casinot, som kan finnas i målgrupperna Aktiva spelare samt Tidigare spelare, lättare kommer ihåg det. Dessutom kan det bidra till att man rekommenderar casinot, vilket bör resultera i att det sprids.
Reklam: LeoVegas har gjort en stor satsning i deras exponering och har gjort mängder av reklam i olika medier genom åren. Att ständigt synas och höras bidrar givetvis till den höga kännedomen om casinot och vägen till dess framgångssaga.
Ambassadörer: En sak som vi tror har gjort att LeoVegas TV-reklamer har varit så framgångsrika och fastnat hos folk, utöver att reklamerna generellt är bra med hög kvalitet och spänning, är att de har arbetat med en bred skara ambassadörer. Bland annat idrottare som Frank Andersson och Jon Olsson men även folkkära artister som Pernilla Wahlgren och Måns Zelmerlöv.
Reklamlänk | 18+ | Regler & villkor gäller | Spela ansvarsfullt | Stödlinjen.se | Spelpaus.se | Min. insättning 100 kr | Cash Free Spins är omsättningsfria | Bonusen är giltig i 60 dagar